Aiways ontvangt GUINNESS WORLD RECORD

Aiways ontvangt GUINNESS WORLD RECORD

Aiways ontvangt GUINNESS WORLD RECORD 998 1776 AIWAYS

Aiways heeft zijn epische 15.022 kilometer lange reis van China naar West-Europa voltooid – en behaalde daarbij een GUINNESS WORLD RECORDS-titel.

Het record voor de “Langste rit van een elektrisch voertuig (prototype)” werd verbroken door het AIWAYS U5 Engineering Drive Team (China), dat van 17 juli 2019 tot 7 september 2019 een AIWAYS U5 zal besturen van Xi’an in de Chinese provincie Shanxi naar ging naar Frankfurt.

De 53 dagen durende reis voerde de twee ontwikkelingsvoertuigen door 12 landen: China, Kazachstan, Rusland, Finland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland, België, Frankrijk en Zwitserland. Ze kwamen op 7 september aan in Frankfurt, net op tijd voor de IAA 2019 International Motor Show.

Alexander Klose, plaatsvervangend voorzitter van de raad van bestuur voor internationale zaken bij AIWAYS, meldt: “Dit wereldrecord is een monumentale prestatie voor onze ingenieurs. AIWAYS heeft een puur elektrische SUV ontwikkeld die met één lading honderden kilometers kan afleggen op extreem moeilijk terrein en in zeer afgelegen gebieden. Het feit dat we onder deze omstandigheden een wereldrecord hebben gebroken, is een bewijs van de kwaliteit en mogelijkheden van de U5 en bewijst op indrukwekkende wijze hoe goed hij geschikt is voor Europese consumenten. ”

AIWAYS technisch directeur Winter Wang voegde toe: “Deze testrit was episch. De U5 behandelde enkele van de beste en slechtste wegomstandigheden die bestuurders ooit zullen tegenkomen. Dit laat zien hoe hoog het niveau van ontwikkelingswerk is dat in de U5 is gestoken. Alleen op die manier konden onze ingenieurs een auto ontwikkelen die net zo geschikt is voor Shanghai als voor West-Europa. ”

De eerste uitdaging voor het konvooi was het oversteken van de Gobi-woestijn in China. Daarna zijn we door de Kazachse steppe gegaan – beide gebieden waar geen sprake is van een adequate laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen. De hoge energievraag op de vaak slechte Kazachse wegen en de rit door de zuidelijke Oeral vormden de ingenieurs voor een nieuwe uitdaging. Ze vertrouwden vaak op bronnen met een laag stroomverbruik om de prototypes ’s nachts op te laden. De ingenieurs lieten zich hierdoor echter niet afschrikken en maakten van de gelegenheid gebruik om de laadlogica van de U5 met succes te optimaliseren. Hierdoor konden ze ervoor zorgen dat de SUV compatibel is met veel verschillende laadstandaarden en spanningen.

Het technische team op de reis had vaak contact met het R & D-team in China en gaf feedback over verschillende hardware- en softwarefuncties. Dit omvatte ook de warmtebeheersing van de 65 kWh-batterij, evenals de elektromotor, ophangingsonderdelen en dynamische eigenschappen.

Dit is een officieel persbericht van Aiways.