Interculturele diversiteit versterkt innovatiekracht: Aiways’ sleutel tot succes bij wereldwijde expansie

Interculturele diversiteit versterkt innovatiekracht: Aiways’ sleutel tot succes bij wereldwijde expansie

Interculturele diversiteit versterkt innovatiekracht: Aiways’ sleutel tot succes bij wereldwijde expansie 512 512 AIWAYS

Het succes van een bedrijf hangt voor een groot deel af van de diversiteit van zijn perspectieven. De uitdagingen in de automobielsector zijn groter dan ooit en daarom zijn de eisen aan medewerkers hoger dan ooit. Aiways lost deze taak op met een internationaal team dat zorgt voor innovatiekracht en wereldwijde expansie op de strategisch belangrijke locatie in München.

  • Diversiteit in actie: Het team van Aiways Automobile Europe GmbH in München bestaat uit twintig nationaliteiten. Bijna de helft van het managementteam onder leiding van Dr. Alexander Klose bestaat uit vrouwelijke leidinggevenden.
  • Strategische ligging: München is een van de economisch sterkste regio’s in Europa en biedt een ideale omgeving voor jonge professionals met onderzoeksfocus op het gebied van auto- en machinebouw, technologie en media.
  • Wereldwijde expansie: met zijn sterke team blijft Aiways zijn aanwezigheid in Europa en andere locaties uitbreiden in 2023.

In de kamers van het overzeese hoofdkantoor van Aiways Automobile Europe GmbH in München wordt Engels gesproken. De wereldwijde videoconferenties maken deel uit van de dagelijkse routine van het team sinds de oprichting van het bedrijf en variëren van afdelingsdagelijks vast tot virtuele gemeentehuisvergaderingen voor alle werknemers. Het wordt pas interessant als de teamleden naar hun smartphones grijpen. De talen van de koeriersdiensten zijn moeilijk bij te houden, omdat het team in München zowel wendbaar als multinationaal is.

Het 60-koppige team in München bestaat uit twintig nationaliteiten. Alleen al het managementteam onder leiding van Executive Vice President Overseas Operations Dr. Alexander Klose heeft zes verschillende nationaliteiten. Ook de afdelingen Digitale Transformatie, Marketing, Logistiek en Financiën worden geleid door vrouwelijke managers. Voor het in Shanghai gevestigde bedrijf gaat het niet om het behalen van quota, maar alleen om kwalificaties voor de baan.